Zpět na hlavní stránku

Kalkulačka minimální velikosti změny

Nastavení testu

Spustit simulaci

Graf výsledků

Výsledky

Celkové výsledky

Log jednotlivých testů

Návod

Tato kalkulačka se snaží ukázat, jak velký dopad na nárůst obratu/zisku musí mít konkrétní změna, abyste mohli věřit, že růst byl způsoben danou změnou a ne náhodou (datovým šumem).

Příklad dle základního nastavení kalkulačky

V segmentu Elektro jste se rozhodli přeceňovat dle konkurence a dosáhli jste tak 10% nárůstu obratu. segment Elektro má 40 tisíc návštěvníků s konverzním poměrem 5 %. Pokud byste mohli podobný test provést 500x, kolikrát by za změnu mohl datový šum (tedy jak často test selže)? Po kliknutí na Spustit simulaci se vám ukáže po chvíli procento selhaných testů kolem 3 %. V 97 % tedy za růst obratu může právě změna přecenění. Doporučená best practice je hledat takové hodnoty, kdy dosáhnete alespoň 95% "jistoty".

Simulaci můžete spustit několikrát za sebou. Uvidíte i velikost odchylek v procentech selhaných testů.

Jak kalkulačku využít pro sebe?

Zadejte do "počtu návštěvníků v jedné variantě" polovinu vaší návštěvnosti - pro začátek např. celého eshopu za měsíc. Pokud tedy máte 100 000 návštěv měsíčně, vyplňte 50 000. Do pole konverzní poměr vyplňte váš konverzní poměr. Můžete upravit počet A/B testů (čím víc A/B testů, tím větší validita procenta selhání) a klikněte na "Spustit simulaci". Snažte se najít takovou hodnotu, kdy % selhaných testů bude pod 5 %. Jakmile najdete velikost změny, při které se % selhaných testů bude stabilně pohybovat pod 5 %, tak víte, jak velkou změnu musíte při testech dosáhnout, abyste mohli věřit výsledkům.